– Roddmaskin online –

Träningsprogram roddmaskin

När vi tränar med olika typer av träningsredskap så är det viktigt att kunna utföra alla övningar på rätt sätt, precis som det är med allting annat i livet. Skall du till exempel ta ett körkort och lära dig att köra bil så kommer det ta ett tag innan du lär dig att behärska fordonet och kommer att köra effektivt och säkert. Precis på samma sätt är det när man skall börja och träna med olika typer av träningsredskap som en roddmaskin, vilket är väldigt effektivt och blir också effektivare med ett träningsprogram.

Du har säkert tänkt på att införskaffa en roddmaskin för att du vill ha en sådan effektiv träning som möjligt. När vi skall lära oss att använda roddmaskinen på rätt sätt, så skall vi inte köra stenhårt hela tiden utan behöver träna efter ett program som hjälper oss att träna mer effektivt. Det är just detta som kallas för ett träningsprogram och det kan se ut på olika sätt.


 billiga roddmaskiner online

Ett ett typiskt sätt att träna efter ett program med en roddmaskin för en nybörjare kan se ut ungefär på detta sätt:

1:a dagen i veckan kör man lugnt i bara 5 minuter och fortsätter så i en vecka varannan dag, sen ökar du träningen med 2-3 minuter varannan dag och kör så i två veckor, efter denna tid så kan du öka din träning för att kroppen har nu börjat vant sig till de nya rörelserna.

När du sen går upp till nästa nivå så kör du första dagen på veckan runt 9-10 minuter med en lugn träning, och tisdagen därefter så kör vi lugnt i 5 minuter och sen ökar vi tempot i 5 minuter med 10 hårda tag varje minut, och efter detta så går du ner i varv och kör lugnt i 3 minuter.

Sen skall du vila i en dag och fortsätta på torsdagen med bara 10 minuter lugn träning, och sen på lördag så är det dags igen, och vi börjar med 5 minuter i ett lugnt tempo och sen kör hårt i 2 minuter och varje halvminut så går du ner i varv bara några sekunder, och efter detta så kör du lugnt i 3 minuter och kör 2 minuter stenhårt igen med att gå ner i varv endast några sekunder varje halv minut, till slut så avslutar du passet med 5 minuter lugn träning så att kroppen varvar ner på ett bra sätt.



Det som gör ett träningsprogram som det vi tagit upp ovan  så bra är att du kommer att utnyttja din roddmaskin på ett mer effektivt sätt med ett sådant. Glöm heller inte bort att andas ordentligt när nu tränar. Genom att följa ett träningsprogram kommer du även att kunna intensifiera träningen med tiden och öka på din belastning ytterligare. Det är dock viktigt att börja försiktigt precis som programmet är upplagt. Många gör tyvärr felet att gå ut allt för hårt i början, vilket ofta kan sluta i en katastrof, som kan resultera i att man skadar leder och får ont i kroppen. Följ bara dessa tips med all typ av tillgänglig träningsutrustning och du kommer att träna rätt och stärka din kropp samtidigt som du förbättrar din kondition

Våra rekommendationer
Bra träningssajter